Rozgrzewka językowa 8 – Znane skróty w nowej odsłonie

kreatywność; współpraca; praca w grupie; utrwalenie słownictwa

Czas: 10-15 min. Dla kogo: dla kreatywnych uczniów i studentów

Image by storyset on Freepik

Studenci w grupach tworzą nowe znaczenia podanych skrótowców (akronimów). Zadanie polega na tym, żeby studenci wymyślili zupełnie nowe i zabawne znaczenia istniejących skrótów, ale tak, by określały one istotne cechy danej organizacji czy instytucji.

Przykłady wykorzystania z moich zajęć:

HoReCa – oryginalnie, skrót oznaczający branżę hotelarsko-gastronomiczną (Hotel-Restaurant-Catering)

BiNoŻ – Biotechnologia i Nauki o Żywieniu

TUL – Lodz University of Technology

Propozycja od moich studentów
Hospitable Organisations and Representatives of Essential/Exclusive Caring Agencies

Biological Innovations on Natural Organisms and Zabaione

Teaching Universal Learning