W dzisiejszym wpisie pokrótce omówię główne założenia warsztatu jaki poprowadzę dla uczniów szkół średnich w ramach akcji DZIEŃ OTWARTY na Politechnice Łódzkiej14 marca 2023.
Kilka słów o tym jak skutecznie przekonać ucznia, że już dużo wie i umie i, że warto, oprócz zajęć w szkole czy na kursie, pracować też nad swoim własnym rozwojem językowym w domu. Temat wybrałam nie bez powodu.
fot. drobotdean/Freepik
Odpowiedzialność, autonomia i refleksja nad własnym stylem uczenia się; planowanie oraz skuteczne zapamiętywanie, utrwalanie i przetwarzanie informacji to konieczność, jeśli chcemy by przyrost wiedzy i kompetencji był szybko widoczny.
Moim głównym celem w tym wystąpieniu, jest pokazanie uczniom, że to oni sami mogą sterować swoim procesem uczenia się. Mogą samostanowić o sobie i skuteczne zaplanować sam proces w miły i przyjemny sposób, tak, aby nie przeforsować swojego mózgu, ale jednocześnie by zmotywować go do działania. W prezentacji omówię, rolę zmysłów i bodźców płynących z otaczającego nas świata w procesie skutecznego uczenia się. Przedstawię krótkie opisy stylów uczenia się, w powiązaniu z naszymi preferencjami. Przecież, nie od dziś wiadomo, że wzrokowiec uczy się i zapamiętuje treści inaczej niż uczeń kinestetyczny.
Całość przyprawię (dosłownie!) smakami jakie wyczuwa nasz język-narząd, tak, by uczniowie sami poczuli smak języka obcego, a wszystko po to by oni sami, w szybkim tempie, pokazali swój język; by poczuli smak sukcesu podczas skutecznej komunikacji w mowie i piśmie.
W prezentacji wykorzystam pytania coachingowe by pobudzić uczniów do refleksji, a następnie do efektywnego działania.